Min russiske families liv og skæbne i Stalins skygge

Foredrag med Pernille Bendtsen fredag 4. oktober 2024

Pernilles russiske eksmand døde i 2012, kun 48 år gammel, og hun arvede sammen med deres børn familiens lejlighed i Moskva, hvor de tømte skuffer og skabe, og ud af bunken af gamle breve, diplomer, billeder og appelskrivelser udfolder sig historien om en sovjetisk families liv – en verden, Pernille naivt giftede sig ind i som ganske ung russiskstuderende.

Hun skrev oprindeligt sin fortælling i en anden virkelighed - en virkelighed, som ændrede sig kl. 4 om morgenen den 24. februar 2022, da Rusland invaderede Ukraine.

Derfor ændrer hendes fortælling sig. Ikke det gennemlevede, oplevede og følte, men den historiske ramme, som hendes russiske families tragiske skæbne er en del af, og som vi alle er blevet en del af – et nyt foruroligende kapitel i verdenshistorien og samtidig skræmmende kendt.

Der vil sammen med fortællingen blive vist billeder, både private og historiske.

Tid:        Fredag, den 4. oktober 2024, 19:00 til 21:30

Sted:      Salen ved Café Lyseng (Multisalen)

Pris:       50 kr.

Caféen serverer lidt lækkerier undervejs foruden kaffe/the.
Foredraget er et tilbud til foreningens medlemmer.

OBS: UDSOLGT.

Køb medlems-billet her (åbner i nyt vindue)

Du kan invitere en ledsager med

Som medlem af foreningen kan du købe en ekstra billet til en ledsager, der ikke selv er medlem. Så kan I følges ad til denne oplevelse. Prisen er den samme, som for medlemmer.

OBS:  UDSOLGT.

Køb ledsager-billet her (åbner i nyt vindue)

Bemærk at der er begrænset antal pladser.