Indoor cycling

Indoor Cycling er holdtræning, der foregår på special-designede cykler (Body-Bike), hvor du tages igennem forskellige former for trænings intervaller. Instruktøren bruger musik og positiv verbal motivation, for at få dig til at yde dit optimale. Cycling booster din forbrænding og øger din kondition.

Vores DGI-uddannede cycling instruktører i Højbjerg-Lyseng Foreningsfitness, har hver deres kørestil, hvilket giver dig god mulighed for varieret træning.

Uanset hvilket niveau du er på - nybegynder eller øvet - kan du altid booke dig på et hold og træne med.

Er du ukendt med spinning/indoor cycling, så kom gerne 5-10 min. før holdstart og få en kort introduktion.

Bemærk - er du ny og gerne vil i gang med spinning, så må du grundet corona-restriktioner, ikke bare møde op i lokalet. I stedet beder vi dig sende en mail til medlemsservice og så får vi en instruktør til at kontakte dig.

Hvis du har spørgsmål eller er i tvivl om noget, så står instruktøren altid klar til at hjælpe og vejlede dig.

Vores lokale

Vi cykler i "Omklædning 5" i stueetagen lige under vores normale fitnessrum.

Mere om rummet, cykelsko og praktiske forhold

Holdtræning - Corona Sikker Indoor Cycling  -

- Opstart uge 44 -

Vi kører 40 minutters intens træning på meget små hold (max. 4 deltagere)

Vær derfor helt skarp, fokuseret og klar når lektionen starter og ligeså skal du være klar til at forlade lokalet straks når lektionen slutter.

Vi passer på hinanden og kører derfor kun på hver anden cykel, ligesom vi også har skærmet instruktøren bag plexiglas.

Husk altid håndvask/afspritning inden du møder op i lokalet. Er du det mindste sløj, hoster eller nyser skal du selvfølgelig blive hjemme

Hvornår:   Hold 1, tirsdag kl. 17:00 - 17:40
  Hold 2, tirsdag kl. 17:50 - 18:30

(vi planlægger flere ugentlige hold fra uge 45, hold derfor øje med kalenderen)

Tilmelding:
Ja, skal ske via kalenderen nedenfor (Bemærk - du må kun tilmelde dig ét hold pr. dag)

Afbud: Ja, skal ske senest 4 timer før holdstart

Du melder selv fra ved login. som ved tilmelding (klik på holdet og derefter "annuller")

Medbring: spinning sko, vanddunk og håndklæde

Måling af kondital / MAP Test

(er pt. instillet pga Corona-restriktioner)

Hvad er kondital ? hvad betyder det egentlig og hvad kan det bruges til ?

Med jævne mellemrum tilbyder vi test, der måler dit VO2max, altså din aerobe kapacitet i din evne til at optage ilt. Jo højere VO2max jo bedre form.

Testen måler dit Kondital ud fra en MAP test (max aerob power) på vore vante Body Bike cykler, hvor du får oplyst dit kondital umiddelbart efter testen.

Opvarmning og test tager 30 – 40 min. Resten af timen køres det almindelige program.

Hvornår:   ...... ( dato annonceres i Nyhedsbrev, på FB og her på siden, når den kendes)

Tilmelding: nødvendig via kalenderen nedenfor

Medbring: drikkedunk og håndklæde

Følg også Indoor Cycling på Facebook