Boksetræning

Træningen er på L. A. Rings Vej 54

Foreningen har indgået en samarbejdsaftale med boksegruppen i Taekwondo klubben beliggende på L.A. Ringsvej. Vores hidtidige boksetræning i vores eget lokale er flyttet over i deres lokaler, hvor der er bedre plads. Lige nu foregår træningen er bedst mulig inden for de gældende corona begrænsninger fastsat af DABU.

Træningen er organiseret i en selvstændig forening, hvor fitness medlemmer har adgang uden ekstra kontingent. Aktiviteten styres af boksepromotor Anders Vester og hans søn, tidligere eu­ro­pa­mes­ter Allan Vester.

På sigt i LYS1 er det planen at lave det til en fælles aktivitet, når Taekwondo klubben flytter til Lyseng.

Hvad er boksetræning?

En træningstime vil typisk bestå af ca. 15 min. op­varmning, ca. 30 min. hvor slagteknik, slag­kom­bi­nationer og 15/15 giver ømme muskler og sved på panden. Vi slutter af med ca. 15 min. med styrke­trænings­øvelser. Målet er en time i så højt et tempo, at der ikke er tvivl om, at du har givet den gas.

Det skal understreges, at vi på vores hold aldrig bokser person mod person, men udelukkende træner med  og omkring vores boksesække i fitnesslokalet og sparrer med træningsmakker/-instruktør. Konditions- og styrketræningen i boksesporten er kendt for at være god, hård og grundig - så det er de erfaringer vi udnytter.

Program for trænings-timerne er:

Onsdag 17:45 - 19:00: opvarmning og koordination, herefter teknisk bokseinstruktion med plethandsker. Vi slår på sandsække i intervaller, hvor pulsen kommer helt i top. Som afslutning kører vi mave/skulder/nakke øvelser ca.100 af hver i sæt.

Lørdag 12:00 - 13:15: Teknisk boksetræning: balance/skyggeboksning. Slår på sandsække og plethandsker. Vi har også teknisk sparring (bokser med hinanden), som er med store handsker og med boksehjelme. Vil man deltage i sparring (hvilket er frivilligt), skal man nøje overholde instruktørenes anvisninger. Hårde og vilde slag er ikke tilladt. Meningen med sparringen er, at man skal lære den tekniske del overfor en modstander. Overholdes anvisningerne ikke, kan man ikke deltage i sparringen.

Tilmelding: ikke nødvendig, det er bare at møde op.
Men skriv gerne i Facebook gruppe eller email til boksning@hlff.dk.

Husk vanddunk og håndklæde.
Vi har boksehandsker - evt. boksebandage/hand wraps skal du selv medbringe

Hold dig opdateret gennem bokseholdets Facebook gruppe: Lyseng Boxing

Vores bokseinstruktører