Boksetræning

Hvad er boksetræning?

En træningstime vil typisk bestå af ca. 15 min. op­varmning, ca. 30 min. hvor slagteknik, slag­kom­bi­nationer og 15/15 giver ømme muskler og sved på panden. Vi slutter af med ca. 15 min. med styrke­trænings­øvelser. Målet er en time i så højt et tempo, at der ikke er tvivl om, at du har givet den gas.

Det skal understreges, at vi på vores hold aldrig bokser person mod person, men udelukkende træner med  og omkring vores boksesække i fitnesslokalet og sparrer med træningsmakker/-instruktør. Konditions- og styrketræningen i boksesporten er kendt for at være god, hård og grundig - så det er de erfaringer vi udnytter.

Tak til Anders Vester
Boksepromotor Anders Vester og hans søn, tidligere eu­ro­pa­mes­ter Allan Vester, bor i vores område og har hjulpet os med at uddanne vores instruktørhold. De indgår begge i vores bokseinstruktørteam. Læs mere om Anders og Allan Vester på www.vester-boxing.dk.

Program for træningstimerne er:

Tirsdag: opvarmning og koordination, herefter teknisk bokseinstruktion med plethandsker. Vi slår på sandsække i intervaller, hvor pulsen kommer helt i top. Som afslutning kører vi mave/skulder/nakke øvelser ca.100 af hver i sæt.

Lørdag: Teknisk boksetræning: balance/skyggeboksning. Slår på sandsække og plethandsker. Vi har også teknisk sparring (bokser med hinanden), som er med store handsker og med boksehjelme.
Vil man deltage i sparring (hvilket er frivilligt), skal man nøje overholde instruktørenes anvisninger. Hårde og vilde slag er ikke tilladt. Meningen med sparringen er, at man skal lære den tekniske del overfor en modstander. Overholdes anvisningerne ikke, kan man ikke deltage i sparringen.

Hvornår: hver tirsdag kl. 18-19 og lørdag kl. 12-13
Holdet kører som udgangspunkt hele året

Ingen tilmelding

Tilmelding er ikke nødvendig, det er bare at møde op.

Husk vanddunk og håndklæde.

Vi har boksehandsker - evt. boksebandage/hand wraps skal du selv medbringe.

Følg Boksetræning på Facebook

Vores bokseinstruktører