Hvad er TRX?

TRX er forkortelsen af Total body Restiance Exercise og er et stroppesystem, hvor man bruger sin egen kropsvægt som eneste belastning, til at træne styrke, smidighed, balance og kondition. Ved at indstille, hvor højt remmene hænger, og hvor stejl en vinkel du ligger eller står i, kan du få din krop til at veje mere, så øvelserne hele tiden kan gøres sværere og mere fysisk krævende, eller lettere, hvis du har brug for det.

Konceptet blev oprindeligt udviklet til og af soldater på mission, som havde brug for at holde sig i form og måtte bruge hvad de havde på hånden. Med få remedier kunne de etablere et meget alsidigt funktionelt træningsprogram. Træningen baseres på 5 grundlæggende principper:

• Du træner styrke, fleksibilitet, bevægelighed og balance i alle øvelser
  • Funktionel træning, dvs stor overførbarhed til dagligdags bevægelser
  • Belastningen er udelukkende egen kropsvægt
  • Core muskulaturen involveres i alle øvelser
  • Du træner med kun et ophængspunkt

TRX egner sig for alle, som ønsker at træne og blive udfordret på styrke, stabilitet, mobilitet og balance. Du får pulsen op, øger muskelmassen og forbrænder fedt.

Tilmelding til TRX Hold-træning

Find ønsket dato og klik på TRX holdet. Tilmelding åbner i et separat vindue (pop-up). Du får brug for din email/mobil og adgangskode.

Bliver du forhindret, så meld fra seneste 3 timer før, så en anden kan få pladsen.

Bemærk - Er du ukendt med TRX træning skal du have gennemgået individuel TRX-instruktion før første holdtime.

Kontakt medlemsservice og aftal tid med en af vores TRX instruktører

Vejledning for tilmelding / afbud

Find ønsket dato ovenfor og klik på holdet. Tilmelding åbner i et separat vindue (pop-up).
Du får brug for din email/mobil og adgangskode.

Afbud ? Husk at melde fra hurtigst muligt og senest 3 timer før, hvis du bliver forhindret, så en anden kan udnytte pladsen.
Du melder selv fra ved login som ved tilmelding (klik på holdet og derefter "annuller")

TRX Starter (instruktion for nybegynder)

Er du ukendt med TRX træning skal du have gennemgået en individuel TRX-instruktion, før du tilmelder dig til første TRX-holdtræning

Kontakt medlemsservice og aftal tid med en af vores TRX instruktører

TRX Instruktion

Vi anbefaler, at du booker en personlig TRX-instruktion før du starter din egen TRX træning, eller hvis du vil supplerer dit personlige trænings-program med TRX-øvelser.

Kontakt medlemsservice og aftal tid med en af vores TRX instruktører

TRX Bootcamp

Med jævne mellemrum tilbyder vi TRX Bootcamp for dig, der har lyst til træne TRX på et lukket hold i en begrænset periode. På et TRX Bootcamp-forløb laves før- og eftermåling og du bliver stærkere, kommer i bedre form og få mere energi.

TRX Bootcamp annonceres i Fitness' Nyhedsbrev

Vores TRX instruktører

Alle TRX-instruktører er TRX-certificerede og har gennemgået de officielle TRX-kvalificeringskurser (TRX STC, TRX FTC, TRX GTC, TRX SMTC m.fl.)

Du møder instruktørerne til TRX-Holdtræning eller individuelle TRX instruktioner