TRX træning

TRX (Total body Resistance eXercise) er træning med stropper, hvor du bruger din kropsvægt som eneste belastning til at træne styrke, smidighed, balance og kondition.

Ved at indstille højden af TRX Suspension Traineren (stropperne) og justere hvor stejl en vinkel du ligger eller står i, kan du variere belastningen i øvelserne, som hele tiden kan gøres sværere og mere fysisk krævende, eller lettere hvis du har behov for det.

TRX træning er baseret på følgende grundlæggende principper:

• Du træner styrke, fleksibilitet, bevægelighed og balance i alle øvelser
  • Funktionel træning, det vil sige stor overførbarhed til dagligdags bevægelser
  • Belastningen er udelukkende egen kropsvægt
  • Core muskulaturen involveres i alle øvelser

TRX træning egner sig for alle, som ønsker effektiv træning med udfordring i styrke, stabilitet, mobilitet og balance. Du får pulsen op, øger muskelmassen og forbrænder fedt.

Vi anbefaler, at du får personlig instruktion og evt. deltager i TRX-holdtræning før du begynder med din egen TRX Suspension Training.

TRX-Hold og TRX for Alle

begge holdtyper består af en work-out med mix af grundlæggende øvelser – lige så let/hårdt og intenst, som du ønsker, for du styrer selv din belastning - og hvor du på en effektiv måde træner både styrke, puls, mobilitet og balance på én gang.

Holdene køres på skift af vores 4 hold instruktører og du får derfor varieret og uforudsigelig træning hver gang

Hvornår: tirsdag og torsdag (se tidspunkter i kalenderen nedenfor. OBS - øvrige dage kan forekomme, så hold øje med kalenderen)

Hvem:  alle
Bemærk - vi anbefaler, at du har deltaget i TRX Nybegynder før du melder dig på TRX hold

Tilmelding: via kalenderen nedenfor
Find ønsket dato og klik på TRX holdet (du får brug for din email/mobil-nr og adgangskode)

Afbud: Bliver du forhindret så meld fra seneste 4 timer før så en anden deltager kan udnytte pladsen, og vores instruktører kan planlægge træningen optimalt - tak
Du melder selv fra ved login som ved tilmelding (klik på holdet og derefter 'annuller')

Instruktør team: Bodil, Claus, Morten L.P og Ulla

Husk passende trænings tøj, indendørs sko, håndklæde og vanddunk

TRX Nybegynder (instruktion for begyndere)

På TRX Nybegynder lærer du bl.a. de 6 forskellige start positioner og du bliver fortrolig med stropperne.
Når du har deltaget på TRX Nybegynder er du klar til at deltage på vores TRX Hold

Book en instruktionstid i kalenderen ovenfor, book her eller du kan kontakte medlemsservice for aftale med en af vores TRX instruktører

TRX Instruktion (personlig instruktion)

Vi anbefaler, at du booker en personlig TRX-instruktion før du starter din egen TRX træning, eller hvis du vil supplerer dit personlige trænings-program med TRX-øvelser.

Book en instruktionstid her eller kontakt medlemsservice for aftale med en af vores TRX instruktører

TRX Bootcamp

Med jævne mellemrum tilbyder vi TRX Bootcamp for dig, der har lyst til træne TRX på et lukket hold i en begrænset periode. På et TRX Bootcamp-forløb kan du møde funktionel træning hvor der indgår både TRX, kettlebells mv. ligesom du kan få foretaget før- og eftermåling. På vores bootcamp-forløb bliver du motiveret i din træning, bliver stærkere, kommer i bedre form og få mere energi.

TRX Bootcamp annonceres i Fitness' Nyhedsbrev, på Facebook, Holdoversigt og her på hjemmesiden

(TRX) Ski-træning

På TRX skitræning har du nu mulighed for at komme i form til skiferie. Med udgangspunkt i grundlæggende TRXøvelser og funktionel træning sættes fokus på core-muskulaturen, ben og balance.

Hvornår: onsdage kl. 18:30-19:30 Opstart uge 47 - januar/februar 2020....

Følg linket for at  Læse mere .....

(TRX) ski-træning annonceres i Fitness' Nyhedsbrev, på Facebook, Holdoversigt og her på hjemmesiden

TRX Historien

TRX er udviklet i 1997 af tidligere Navy SEAL Commander Randy Hetrick til soldater på mission, som med de dengang simple stropper  kunne etablere et meget alsidigt og funktionelt trænings-program. TRX træning er sidenhen blevet en fast del af træningen for bl.a. førende atleter og benyttes idag af mennesker af alle slags over hele verden uden begrænsninger af tid, sted eller fysisk evne.

Det er videnskabeligt bevist at TRX træning forbedrer den samlede kropsstyrke, stabilitet og endda hjerte-kar-sundhed

Vores TRX instruktører

Alle TRX-instruktører er TRX-uddannet og har gennemgået de officielle TRX-kvalificeringskurser (TRX STC, TRX FTC, TRX GTC, TRX SMTC m.fl.)

Du møder instruktørerne til TRX-Holdtræning eller individuelle TRX instruktioner.

Morten Lyhne Pedersen
TRX