Hvad er TRX?

TRX er forkortelsen af Total body Restiance Exercise og er et stroppesystem, hvor man bruger sin egen kropsvægt som eneste belastning, til at træne styrke, smidighed, balance og kondition. Ved at indstille, hvor højt remmene hænger, og hvor stejl en vinkel du ligger eller står i, kan du få din krop til at veje mere, så øvelserne hele tiden kan gøres sværere og mere fysisk krævende, eller lettere, hvis du har brug for det.

Konceptet blev oprindeligt udviklet til og af soldater på mission, som havde brug for at holde sig i form og måtte bruge hvad de havde på hånden. Med få remedier kunne de etablere et meget alsidigt funktionelt træningsprogram. Træningen baseres på 5 grundlæggende principper:

• Du træner styrke, fleksibilitet, bevægelighed og balance i alle øvelser
  • Funktionel træning, dvs stor overførbarhed til dagligdags bevægelser
  • Belastningen er udelukkende egen kropsvægt
  • Core muskulaturen involveres i alle øvelser
  • Du træner med kun et ophængspunkt

TRX egner sig for alle, som ønsker at træne og blive udfordret på styrke, stabilitet, mobilitet og balance. Du får pulsen op, øger muskelmassen og forbrænder fedt.

Tilmelding til TRX hold

Find ønsket dato og klik på TRX holdet. Tilmelding åbner i et separat vindue (pop-up). Du får brug for din email/mobil og adgangskode.

Bliver du forhindret, så meld fra seneste 2 timer før, så en anden kan få pladsen.

Vi anbefaler at du får en individuel instruktion før første holdtime, men det er ikke et krav.
Kontakt medlemsservice og aftal tid med en af vores TRX instruktører.

Vejledning for tilmelding / afbud

Find ønsket dato ovenfor og klik på holdet. Tilmelding åbner i et separat vindue (pop-up).
Du får brug for din email/mobil og adgangskode.

Husk at melde fra hurtigst muligt og senest 2 timer før, hvis du bliver forhindret, så en anden kan udnytte pladsen.
Du melder selv fra ved login som ved tilmelding (klik på holdt og derefter "annuller")

TRX instruktion

Vi anbefaler, at du booker en individuel TRX instruktion før du deltager i TRX-Holdtræning eller starter din egen TRX træning eller hvis du vil supplerer dit personlige træningsprogram med TRX.

Kontakt medlemsservice og aftal tid med en af TRX instruktørerne.

Vores TRX instruktører

Alle TRX-instruktører er TRX-certificerede og har gennemgået de officielle TRX-kvalificeringskurser (TRX STC, TRX FTC, TRX GTC, TRX SMTC m.fl.)

Du møder instruktørerne til TRX-Holdtræning eller individuelle TRX instruktioner.