Hvad er TRX?

TRX er forkortelsen af Total body Resistance eXercise og er et stroppesystem, hvor du bruger din kropsvægt som eneste belastning til at træne styrke, smidighed, balance og kondition.

Ved at indstille højden af TRX Suspension Traineren (stropperne) og justere hvor stejl en vinkel du ligger eller står i, kan du  variere belastningen i øvelserne, som hele tiden kan gøres sværere og mere fysisk krævende, eller lettere hvis du har behov for det.

Konceptet blev oprindeligt udviklet til og af soldater på mission, som havde brug for at holde sig i form og måtte bruge hvad de havde på hånden. Med få remedier kunne de etablere et meget alsidigt funktionelt trænings-program. Træningen baseres på 5 grundlæggende principper:

• Du træner styrke, fleksibilitet, bevægelighed og balance i alle øvelser
  • Funktionel træning, det vil sige stor overførbarhed til dagligdags bevægelser
  • Belastningen er udelukkende egen kropsvægt
  • Core muskulaturen involveres i alle øvelser
  • Du træner med kun et ophængspunkt

TRX-træning egner sig for alle som ønsker effektiv  træning med udfordring i styrke, stabilitet, mobilitet og balance. Du får pulsen op, øger muskelmassen og forbrænder fedt.

Vi anbefaler, at du får personlig instruktion og evt. deltager i TRX-holdtræning før du begynder med din egen TRX Suspension Training.

TRX-Hold og TRX for Alle

begge holdtyper består af en work-out med mix af grundlæggende øvelser – lige så let/hårdt og intenst, som du ønsker, for du styrer selv din belastning - og hvor du på en effektiv måde træner både styrke, puls, mobilitet og balance på én gang.

Holdene køres på skift af vores 4 hold instruktører og du får derfor varieret og uforudsigelig træning hver gang

Hvornår: tirsdag og torsdag
(se tidspunkter i kalenderen nedenfor. OBS - øvrige dage kan forekomme, så hold øje med kalenderen)

Hvem:  alle, uanset om du er begynder eller øvet i træning med TRX

BEMÆRK - du skal have deltaget i TRX Nybegynder eller TRX Instruktion, for at kunne deltage på TRX-Hold.
'TRX for Alle' er for alle - også dig, der er helt ny og aldrig har trænet TRX

Tilmelding: via kalenderen nedenfor
Find ønsket dato og klik på TRX holdet (tilmelding åbner i et separat vindue (pop-up). Du får brug for din email/mobil-nr og adgangskode)

Afbud: Bliver du forhindret, bedes du melde fra seneste 4 timer før
Dette så en anden deltager kan udnytte pladsen, og vores instruktører kan planlægge træningen optimalt.
Du melder selv fra ved login som ved tilmelding (klik på holdet og derefter 'annuller')

Instruktør team: Bodil, Claus, Morten L.P og Ulla T

Husk passende trænings tøj, indendørs sko, håndklæde og vanddunk

TRX Nybegynder (instruktion for begyndere)

Er du ukendt med TRX træning skal du have gennemgået en individuel TRX-instruktion, før du tilmelder dig til første TRX-holdtræning.
På TRX Nybegynder lærer du bl.a. de 6 forskellige start positioner og du bliver fortrolig med stropperne

Book en instruktionstid i kalenderen ovenfor, book her eller du kan kontakte medlemsservice for aftale med en af vores TRX instruktører

TRX Instruktion (personlig instruktion)

Vi anbefaler, at du booker en personlig TRX-instruktion før du starter din egen TRX træning, eller hvis du vil supplerer dit personlige trænings-program med TRX-øvelser.

Book en instruktionstid her eller kontakt medlemsservice for aftale med en af vores TRX instruktører

TRX Bootcamp

Med jævne mellemrum tilbyder vi TRX Bootcamp for dig, der har lyst til træne TRX på et lukket hold i en begrænset periode. På et TRX Bootcamp-forløb kan du møde funktionel træning hvor der indgår både TRX, kettlebells mv. ligesom du kan få foretaget før- og eftermåling. På vores bootcamp-forløb bliver du motiveret i din træning, bliver stærkere, kommer i bedre form og få mere energi.

TRX Bootcamp annonceres i Fitness' Nyhedsbrev, på Facebook, Holdoversigt og her på hjemmesiden

TRX ski-træning

På TRX skitræning har du nu mulighed for at komme i form til skiferie. Med udgangspunkt i grundlæggende TRXøvelser og funktionel træning sættes fokus på core-muskulaturen, ben og balance.

Hvornår: starttidspunkt endnu ikke planlagt.....

TRX ski-træning annonceres i Fitness' Nyhedsbrev, på Facebook, Holdoversigt og her på hjemmesiden

Vores TRX instruktører

Alle TRX-instruktører er TRX-uddannet og har gennemgået de officielle TRX-kvalificeringskurser (TRX STC, TRX FTC, TRX GTC, TRX SMTC m.fl.)

Du møder instruktørerne til TRX-Holdtræning eller individuelle TRX instruktioner

Morten Lyhne Pedersen
TRX