Corona-foranstaltninger

Opdateret 11. juni 2021 - den seneste åbning ændrer intet vedr. fitness træning, men fra på mandag behøver du ikke mundbind i centerområdet.

Betingelser for at møde op til træning

(1) Coronapas
Du skal medbringe et gyldigt coronapas og vise det ved den lovpligtige stikprøvekontrol vi laver. Uden coronapas vil du blive bortvist fra foreningen. Stikprøvekontrollen gælder alle i rummet og foretages af en person, der viser en fuldmagt fra bestyrelsen og som selv har coronapas. Se krav til et coronapas her.

(2) Bruge din nøglebrik
Brug altid din personlige nøglebrik ved fitnessdøren. Både når du kommer og når du går. Det skyldes at vi bruger brikken til at overvåge antal medlemmer i rummet (krav).

(3) Max 12 personer i rummet
Du skal selv se efter om der er plads. Kommer du som nummer 13, er du nødt til at vente. Efter vores erfaring vil det være yderst sjældent. Hvis vi med brik-tællingen kan se vi nærmer os grænsen på bestemte tidspunkter kan vi udsende orientering, evt. lave online-tilmelding til de travleste tider, så du ikke skal gå forgæves. Du kan så også vælge et andet træningstidspunkt, hvis du har mulighed for det.

(4) Afspritning, afstand m.v.
Alle krav i "Corona-foranstaltninger" nedenfor. De fremgår også af opslag i og uden for fitnessrummet.

Corona-foranstaltninger - når du træner

• Der skal bæres mundbind i Lyseng Idrætscenter (gælder alle offentlige indendørs arealer)
    For Fitness gælder følgende:
    - Mundbind må fjernes, når du træder ind i fitness-området
    - Du må træne uden mundbind

• Bliv hjemme, hvis du har symptomer eller er sløj

• Omklædningsrum er lukkede indtil videre (arealkrav pr. person)
    Medbring indendørs træningssko
    Medbring eget håndklæde hvis du sveder meget under træning

• Afsprit/vask dine hænder inden du går ind (sprit/håndvask/toilet ved både B-indgang og hoved indgang)
    Afsprit dine hænder når du går ind i fitness-lokalet og har fjernet dit mundbind
    Afsprit udstyr efter hvert brug - gælder også hvis du bruger træningshandsker (spray og papir står på bordene)
    Host og nys i dit ærme eller albue, ikke i dine hænder

• Brug altid din nøglebrik ved fitness døren når du kommer og når du går hjem.
    (til registrering af antal i lokalet)

• Max 12 personer i lokalet.

• Hold 2 meters afstand og vis hensyn
    Træn alene (ikke parvis eller i grupper)
    Undgå fysisk kontakt.

• Ingen hold-træning i ftinesslokalet.

• Ingen hård konditionstræning
    Cykler, cross, løbebånd og ro-maskiner må bruges til lettere opvarmning. Maksimum 10 minutter.

• Medbring egen træningsmåtte eller brug håndklæde ved liggende øvelser på gulv.

• Måtter, elastikker, handsker og lignende er fjernet.

Dit ansvar

Fitness fastholder normal åbningstid, da vi er sikre på, at alle medlemmer opfører sig ansvarligt til fælles bedste og hjælper med at overholde myndighedernes krav. Alle kender jo i forvejen de gene­relle corona krav om håndvask og hensyn.

I fitness gælder desuden, at alle berøringsflader og andet udstyr skal rengøres/desinficeres efter brug og at der skal holdes afstand til andre med­lemmer. Det har hvert enkelt medlem selv ansvar for. Foreningen har sørget for al information, alle nødvendige midler til afspritning og ændret indretning af lokalet.

Skriv til bestyrelsen på email medlemsservice@hlff.dk hvis du ser noget vi skal være opmærksomme på eller kan gøre bedre. Husk at det også er din forening - drevet af medlemmerne, for medlemmerne.