Coronapas - hvad er gyldigt?

Krav til et gyldigt coronapas

(Opdateret 31. maj 2021 - om app coronapas).

Brug af app Coronapas på smartphone: Det er det nemmeste. App'en viser grønt felt hvis mindst en af betingelserne for coronapas er opfyldt. Hermed fritages foreningen for at checke hvilken betingelse, der gælder for den enkelte.

I følge myndighederne er dokumentation for et af disse tilfælde stadig et gyldigt coronapas:

• En kviktest, max 72 timer
    Et negativt testresultat af en covid-19 test, der er højst 72 timer gammelt - regnet fra tidspunktet, hvor testen er foretaget.

• Tidligere smittet
    Vises med et positivt resultat af en PCR-test, der er mindst 14 dage og højst 8 måneder gammelt regnet fra tidspunktet, hvor testen blev foretaget.

• Har fået 1. stik + 14 dage
    Et påbegyndt vaccinationsforløb mod covid-19 (Et vaccinationsforløb anses som påbegyndt mindst 14 dage og højst 42 dage efter den første dosis).

• Færdig vaccineret
    Et gennemført vaccinationsforløb (kræver et vaccinationsforløb 1 dosis, anses forløbet som gennemført 14 dage efter denne ene dosis. Kræver et vaccinationsforløb flere doser, anses forløbet for gennemført efter den afsluttende dosis)

Er du i tvivl eller har spørgsmål, så skriv til medlemsservice inden du møder op i fitness.