Kunst i Højbjerg-Lyseng Foreningsfitness

Højbjerg-Lyseng Foreningsfitness vil gerne være kendt for at være en god forening med et godt og lækkert træningslokale. Vi vil også gerne være et kendt udstillingssted, hvor der bliver udstillet god kunst på væggene. Gerne vægkunst af lokale kunstnere, men vi vægter god kunstnerisk kvalitet højere end det lokale tilhørsforhold.

Bojan udstiller februar - april 2019

Bojan Milic er en af foreningens instruktører og har været frivillig i klubben i mange år. I de kommende måneder viser han en ny kunstnerisk side af sig selv gennem en udstilling af værker i fitnesslokalet.

Bojan har siden starten af 80erne arbejdet professionelt med street Art i Danmark, Kroatien, Grækenland, Frankrig, Italien og i hans hjemland Serbien. De senste år har Bojans interessefelt også været inden for den klassiske kunst som han oprindelig er trænet i. Han underviser i klassisk portræt-tegning og figur-tegning.

Udstillingen her i lokalerne består af en række nye „artfiction“ billeder inspireret af Bojans mange år som udøvende street-artist. Værkerne er malet med nitro i den såkaldte „Mexican aerosol style“ på høj kvalitet bomulds lærred og rammer (Høi Rammefabrik, Viby).

Se fotos fra udstillingen.

Kontakt:
   Instagram @Boxy.M
   Mail:  bojannm@yahoo.co.uk

Årsplan for kunst i fitnesslokalet

I foreningen planlægger vi med 3 udstillinger/år. Der er altid være en uge med hvide vægge mellem hver udstilling. Planlagt forløb er:

• August – November
  • December – Marts
  • April – Juli

Tidligere udstillinger  (fra november 2018):

• Doris Sørensen november 2018 - januar 2019. Se billeder.

Kontakt os

Foreningens kunstudvalg kan kontaktes, hvis man har gode ideer til kunst på væggene i træningslokalet. Kunstudvalg består af:

• Hanne Eland, instruktør og formand for kunstudvalget.
  • Lissi Vang Jensen, medlem og frivillig i kunstudvalget.
  • Else Marie Vedel Pedersen, medlem og frivillig i kunstudvalget.
  • Birte Høncke, medlem og frivillig i kunstudvalget.

Udvalget tager i fællesskab beslutning om udstillingsprogram. Vi tilbyder naturligvis at være behjælpelig i forbindelse med ophængning og transport. Vi kan tilbyde gode store vægge med godt lysindfald, mulighed for at lægge visitkort og salgsmateriale i lokalet, mulighed for direkte salg, samt forsikring af billederne, så længe de hænger i træningslokalet.

Kontakt:
kunstudvalg@hoejbjerg-lyseng-foreningsfitness.dk